OŠ Musa Ćazim Ćatić Sarajevo

Savjet mjeseca aprila

PRIPREME ZA POLAZAK U 1. RAZRED

U svim osnovnim školama našeg kantona počele su pripreme za upis učenika u prvi razred. Naravno i roditelji imaju svoje obaveze: odvesti dijete na sistematski pregled, prikupiti dokumentaciju i prijaviti dijete u željenu osnovnu školu. Nakon toga slijedi testiranje, raspoređivanje u odjeljenja i konačno polazak u prvi razred. To je jedno od najvažnijih i najintenzivnijih razdoblja u životu. Roditelji kao i prvačići se moraju kvalitetno pripremiti za novo poglavlje njihova života. Mnogima je to znak odrastanja, vrijeme kada djeca počinju dobivati prave obaveze i odgovornosti. Prvi razred nosi novo okruženje, novo društvo, ljude, radne navike, nove životne priče. U cijelom tom haosu emocija, priprema, iščekivanja, sitne tuge i radosti, roditeljima bi dobro došlo nekoliko savjeta koji će i njima i prvačićima olakšati početak školovanja.

  • KVALITETNE PRIPREME

Pod pojmom “kvalitetne pripreme” se podrazumijeva više različitih stvari. Pripreme uglavnom započinju kupovinom školske torbe, knjiga, školskog pribora i ponešto odjeće i obuće. Naravno to  nije najvažnija priprema koju roditelji moraju odraditi prije nego što svoje dijete pošalje po prvi put u školu. Obrazovanje je ključ. Pročitajte koju knjigu o učenju i školama, razgovarajte s roditeljima koji već imaju djecu u školi, pogledajte video sa savjetima. Saznajte sve informacije koje su vam potrebne da sebe i svoje dijete kvalitetno pripremite za izazove koje školovanje donosi.

  • RAZGOVOR S DJETETOM

Nakon što ste sakupili određeno predznanje, vrijeme je da ga adekvatno prenesete svome djetetu. Na početku, najvažnije je da u čitava dešavanja ulazite s pozitivnim razmišljanjem. Takvo razmišljanje prenesite i na djecu. Razgovarajte s djetetom nasamo, prije odlaska u školu i za vrijeme školovanja. Recite mu kako će upoznati mnogo prijatelja, kako ga čekaju nove avanture, kako se treba ponašati u školi, kako se ponašati ispred starijih osoba, koliko će novog znanja usvojiti! Sve su to prekrasne stvari koje školovanje nosi. Naravno, upozorite ga kako će biti novih obaveza, zadaća, učenja i da od toga ne treba bježati. Dijete mora svjesno, spremno i bez straha  ući kroz školska vrata. Svoje strahove, eventualne negativne osjećaje zadržite za sebe ili podijelite sa odraslim osobama.

  • RADNE NAVIKE I SAMOSTALNOST

Kada dijete krene u prvi razred vjerovatno se prvi put susreće sa s pojmovima “radno i slobodno vrijeme”. Radne navike moraju se razvijati već od prve sedmice škole. Dijete se prije polaska u školu mora pripremiti i ono mora znati da se od njega očekuje ispunjavanje određenih obaveza. Domaća zadaća savršen je primjer na kojem dijete može naučiti kada se radi, a kada se odmara. Odmah s djetetom utvrdite vrijeme pisanja zadaće, vrijeme učenja ali i vanškolske aktivnosti (na primjer, treninzi ili rođendanske proslave). Već ćete sami osjetiti kada i kako dijete najbolje funkcioniše. Nije dobro forsirati ga, radije pratite njegov tempo. To će mu kasnije pomoći u razvijanju radnih navika i stvaranju osjećaja odgovornosti prema svojim dužnostima. Od samog početka poželjno je usmjeravati dijete da svoje zadatke obavlja  samostalno. Kontrolišite domaće zadaće i dječje školske obaveze, ali nemojte ih vi raditi umjesto djeteta. Naučite ga pravilima uspješnog učenja. Omogućite mu odgovarajuće uslove za rad (soba ili njegov radni kutak).

  • KVALITETNO SLOBODNO VRIJEME

Od najranijeg razdoblja djetetovog školovanja pa dalje u životu, izuzetno je važno slobodno vrijeme. Porodica je prva okolina u kojoj dijete uči provoditi slobodno vrijeme pa je ona i prva koja ga mora tome naučiti. Jednako kao što ste utvrdili vrijeme za pisanje zadaće i učenje, tako utvrdite vrijeme za odmor i relaksaciju. Danas živimo u vremenu digitalne tehnologije pa djeca sve više žele provoditi vrijeme ispred ekrana. To je prihvatljivo u manjoj količini. Njihovo slobodno vrijeme trebalo bi se sastojati od sporta, šetnje, igranja na zraku s prijateljima ili jednostavno čitanja nekog zabavnog štiva. Takve aktivnosti doprinijet će boljem razvijanju tijela, mozga i uošteno boljem raspoloženju.

  • RAZGOVOR SA UČITELJICOM/UČITELJOM

Kada počne škola, budite redoviti na informacijama. Barem 2-3 puta u polugodištu posjetite učiteljicu/učitelja i provjerite kako napreduje vaše dijete, treba li obratiti pažnju na što ili na čemu treba poraditi. Vaš odnos s učiteljicom/učiteljem bi trebao biti maksimalno partnerski, koji će se temeljiti na međusobnom poštovanju i uvažavanju. Uvijek imajte na umu da je to za dobrobit vašeg djeteta i da su obje strane vrlo važni faktori u njegovu životu.

  • ULOGA UČENIK-DIJETE

Polaskom u školu vaše dijete dobilo ulogu: učenik. Međutim, ne zaboravite da je taj učenik i dalje vaše dijete. Samo zato što je pošlo u školu, kod djeteta neće nestati potreba za igrom ili igračkama, niti za roditeljskom pažnjom. “Učenik” je samo jedna od uloga u životu vašeg djeteta. Zato, i kada u školi nije pokazalo sjajno ponašanje ili dobilo najviše ocjene, umjesto grdnje ili kritike, radije potražite uzroke kako biste sve neželjene pojave iz korijena promijenili. Uostalom, ocjene su prolazne ali kvaliteta, potencijali, osobine koje kod vašeg djeteta želite razviti ostaju trajni.

SRETAN I USPJEŠAN POČETAK NAŠIM PRVAČIĆIMA!

Podijeli ovu objavu:
Osnovna škola
“Musa Ćazim Ćatić”

Čekaluša 53
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

+387 33 208-567
+387 33 216-567

musacazimc@gmail.com