Generalna skupština Ujedinjenih nacija proglasila je 21. novembar Svjetskim danom televizije, rezolucijom usvojenom 1996. godine, kako bi se ukazala na ulogu i uticaj koji televizija ima na građane u informisanju o društveno-ekonomskim, zdravstvenim i drugim problemima u svijetu.
Riječ televizija dolazi od grčke reči “tele” za daleko i latinske “visio” što znači gledanje.
U razvoj tog danas mnogima neophodnog otkrića bilo je uključeno mnoštvo znanstvenih umova; od Paul Nipkowa koji je izumio prvi mehanički modul televizije pomoću kojeg je slao slike kroz žice, do Alana Campbell-Swintona i Borisa Rosinga koji su pomoću katodne cijevi kreirali televizijski sistem. Bio je to početak mehaničke i elektronske televizije. Za prvi praktični sistem mehaničke televizije zaslužan je Charles Jenkins, dok su za onaj elektronski najzaslužniji Vladimir Zworykin i Philo Farnsworth koji je svoju prvu demonstraciju posve elektroničkog sistema održao u Philadelphiji 1934. na Franklin institutu.
Dvije godine kasnije započela su i prva neredovita emitiranja u Londonu, a kako bi prijenos Olimpijskih igara u Berlinu i Hamburgu bio dostupan svima koji nisu imali vlastiti TV prijemnik otvoreno je gotovo 30 javnih soba za gledanje.
Prvi TV prijemnik u Hrvatskoj izradio je Josip Lončar. Njime je s ponosom i velikim smetnjama, 1930. godine, primio signale TV emisije iz Berlina.
Smatra se kako je danas televizija odigrala veliku ulogu u prezentiranju globalnih pitanja koji utječu na ljude diljem svijeta, te pomogla širenju društvenih ideja, jer je televizija jedan od najutjecajnijih medija današnjice.
Roditelji, djeca i televizija
Roditelji imaju veliku ulogu kad su u pitanju djeca i televizija. Djeca bi programski sadržaj trebala pratiti uz roditeljski nadzor i svaki roditelj bi za svoje dijete trebao birati edukativne, vesele i korisne sadržaje.
Ukoliko je moguće da roditelj zajedno s djetetom prati program primjeren i izabran od strane djeteta i da pritom razgovara s djetetom o pogledanom sadržaju upućujuću na moralne i druge vrijednosti koje djete na taj način usvaja.
Svakako bi trebalo izbjegavati gledanje televizije za vrijeme obroka, sadržaje sa scenama nasilja, reality showove, sapunice i razne emisije neprimjerene dječjem uzrastu.