Međunarodni dan obrazovanja je međunarodni dan koji se obilježava 24. Januara i posvećen je obrazovanju. Dana 3. Decembra 2018. godine, Generalna skupština Ujedinjenih nacija usvojila je rezoluciju kojom je 24. Januar proglašen Međunarodnim danom obrazovanja u znak jačanja uloge koju obrazovanje ima za uspostavljanje globalnog mira, razvoja i napretka.
Svrha obilježavanja dana posvećenog obrazovanju na međunarodnom nivou je usmeravanje pažnje vladama i narodima na dostupnost obrazovanja. Svakog 24. Januara na obrazovanje gledamo iz šire perspektive jer kvalitet i mogućnost obrazovanja nisu isti za djecu širom svijeta, a milioni su i dalje uskraćeni za ovo osnovno ljudsko pravo. Ono što većina nas uzima zdravo za gotovo, a to je pristup obrazovanju, mnogima je i dalje nedostižno, a obrazovanje je izlaz iz siromaštva i put ka budućnosti. Obrazovanje je ljudsko pravo, javno dobro i javna odgovornost. Važno je da obrazovanje bude dostupno, da uključuje veći broj obrazovnih institucija, ali i prihvatljivo obrazovanje – da bude određene razine kvalitete i u skladu sa standardima, kao i da bude prilagodljivo različitim skupinama.
Obrazovanje mora biti dostupno svima u svim dijelovima svijeta bez ikakve razlike u karakteristikama nosilaca prava na obrazovanje. Cilj obrazovanja je razvijanje potencijala svakog učenika kako bi bio sposoban za dostojanstven život. Obrazovanje igra ključnu ulogu za napredak i dobrobit svake osobe i cjelokupnog društva i to je razlog zašto je obrazovanje našlo svoje veće mjesto u ciljevima održivog razvoja.
Kada je u septembru 2015. godine usvojila Agendu za održivi razvoj 2030., Međunarodna zajednica je prepoznala da je obrazovanje ključno za uspjeh svih 17 njenih ciljeva.
Četvrti cilj održivog razvoja posebno ističe: „osigurati inkluzivno i pravedno kvalitetno obrazovanje i promovirati mogućnosti cjeloživotnog učenja za sve“ do 2030. godine.
Obrazovanje je jedini efikasan način i instrument za gradnju inkluzivnog društva i treba biti inkluzivno – što znači da uključuje i omogućuje aktivno učešće i razvoj svih učenika-nosilaca prava na obrazovanje.
Prema istraživanjima danas u svijetu:
- 258 miliona djece i mladih još uvijek ne pohađa školu;
- 617 miliona djece i adolescenata ne zna čitati i baviti se osnovnom matematikom;
- manje od 40% djevojčica u subsaharskoj Africi završi nižu srednju školu, a oko četiri miliona djece i omladine izbjeglica je van škole.
Potreba da se u svijetu obilježi dan posvećen obrazovanju ohrabruje i budi nadu da je društvo doseglo nivo razvoja kad prepoznaje da je jedina garancija mira i prosperiteta u svijetu – obrazovanje. Stoga kvaliteteno obrazovanje koje transformiše osobe u pokretače promjena koji utiču na poboljašnje vlastitog položaja u društvu, a u konačnici utiču i na dobrobit cjelokupnog društva jeste cilj održivog razvoja kojem sva društva teže.
Fotografija preuzeta s: https://pixabay.com/