Uzimajući u obzir mnoge prilike, ali i izazove i kritike koje donosi korištenje umjetne inteligencije (UI), Goethe-Institut Sarajevo je zajedno sa Goethe-Institutima iz Ankare, Moskve, Rabata, Rio de Janeira, Skoplja, Stockholma, Taipeija i Tiflisa odlučio pokrenuti projekat/takmičenje pod nazivom KIKUK – kreativno i kritički s umjetnom inteligencijom kako bi učenici bili bolje pripremljeni za budućnost.
Takmičenje se realizovalao od 15.09. 2024. do 2.4.2025. godine.
Cilj ovog projekta/takmičenja je bio da se potakne kritičko razmišljanje kod učenika o umjetnoj inteligenciji. Namjera je bila pokazati im kako mogu smisleno integrisati umjetnu inteligenciju u obrazovni proces. Također, se želilo naglasiti da umjetna inteligencija sama po sebi nije dovoljna; potrebno je steći odgovarajuće znanje i vještine kako bi se ona učinkovito koristila. Bez temeljnog razumijevanja i pozadinskog znanja, nije moguće u potpunosti iskoristiti njen potencijal. U okviru ovog takmičenja, mladi su stvarali umjetničke radove koristeći aplikacije umjetne inteligencije na temu po vlastitom izboru, koja ih pokreće.
Učenici IX 2, Dženan Sakić, Lena Husić, Dora Davidović i Emina Šivšić su zajedno sa nastavnicom Njemačkog jezika Belmom Smailagić učestvovali u ovom značajnom projektu. Kreirali su nekoliko različitih pjesama i slika, a tema im je bila kritički osvrt na digitalni svijet, kao i jedna slika koja govori o potrebama globalne međuljudske povezanosti. Nakon što su prošli dalje na nacionalnom/državnom nivou, njihova dva rada su ušla u uži izbor na globalnom nivou, dakle našli su se na listi sa Brazilom, Gruzijom, Marokom, Sjevernom Makedonijom, Rusijom, Tajvanom, Turskom i Amerikom. Proglašenje pobjednika je održano preko Zoom-platforme, 2.4.2025. Radovi nažalost nisu osvojili jedno od tri prva mjesta, ali smo mi izuzetno ponosni na njihovo učešće u ovom projektu. Učenici su prije ceremonije proglašenja prisustvovali interaktivnoj VR-radionici pod nazivom „Täuschend echt?! Deepfakes,
Desinformation und die Macht der KI“ gdje su mogli naučiti kako prepoznati dezinformacije i kritički se baviti sadržajem generisanim od strane umjetne inteligencije. Kroz zabavne aktivnosti, kviz pitanja i praktične metode analize, mogli su saznati koju ulogu umjetna inteligencija igra u širenju dezinformacija – i kako se mogu zaštititi od njih.
Radove koji su nastali ovom prilikom možete pogledati u našoj galeriji na sljedećem linku: KIKUK takmičenje
Fotografije su vlasništvo učenika i nastavnika naše škole. 🙂