OŠ Musa Ćazim Ćatić Sarajevo

Koncepcija škole

Nastavni plan i program

Nastavni plan i program zasnovan je na temaljnim principima koncepcije, definiranom globalnom cilju i specifičnim ciljevima i posebno na očekivanim rezultatima učenja. Međutim, Koncepcija je nedorečena i veoma često kontradiktorna.

Rezultati učenja u školi treba da budu:

  • učenička pismenost u širem smislu riječi (čitanje i pisanje, numerička i informatička pismenost, kultura komuniciranja, medijska kultura),
  • posjedovanje ličnih vještina (mogućnost donošenja odluka, sposobnost uspješnog nošenja sa teškoćama u životu, briga o vlastitom zdravlju i zdravlju drugih, razvijenost pozitivnih navika, human odnos prema svakom živom biću,…),
  • spremnost učenika za prihvatanje uloge odgovornog građanina (koliko cijeni kulturu i običaje drugih ljudi, koliko zastupa jednakost i pravdu, koliko utiče na atmosferu mira i tolerancije u zajednici),
  • sposobnost kritičkog mišljenja i uspješnog rješavanja problema,
  • razlike na nivou postignuća na početku i na kraju osnovnog odgoja i obrazovanja,
  • sposobnost pozitivne komunikacije,
  • jasna predstava o značaju nauke i tehnike u savremenom životu,
  • izučavanje i korištenje dva strana jezika.

  • Ovom bi trebalo dodati estetsku dimenziju, likovnu i muzičku pismenost i sposobnost pojedinca da zna napraviti izbor u skladu sa kriterijima lijepog u svim sadržajima.

    Najvažnije promjene koje donosi reforma osnovne škole:

    ✪ upis u školu djece mlađe hronološke dobi (sa 5,5 godina), polazak u školu sa 6 godina,

    ✪ osnovna škola traje devet godina,

    ✪ novi Nastavni plan i program za sve razrede od I – IX razreda,

    ✪ temeljna znanja i vještine bit će u funkciji globalnog razvoja i globalnih interesa,

    ✪ naglašenije afirmiranje novih i fleksibilnijih metoda učenja koje mijenjaju poziciju učenika u nastavi,

    ✪ osnovna škola je obavezna i neselektivna za svu djecu bez obzira na razlike u sposobnostima,

    ✪ djeca sa blažim smetnjama u razredu bit će integrirana u redovna odjeljenja,

    ✪ povećana je odgovornost škole, nastavnika i svih zaposlenih, kao i zajednice u kojoj škola djeluje,

    ✪ obaveze su jasno naznačene,

    ✪ u devetogodišnjoj školi ostvarivat će se bolja veza sadržaja koji s predmet izučavanja sa iskustvenim, životnim sadržajima i bit će u funkciji pripremanja za odgovoran i svrsishodan život,

    ✪ devetogodišnja osnovna škola obezbijetit će temeljna znanja i vještine za uspješan nastavak školovanja u srednjoj školi,

    ✪ visokoškolsko obrazovanje za sve profile nastavnika i uspostavljanja balansa u zastupljenosti stručnih, te didaktičko-metodičkih i pedagoško-psiholoških sadržaja u edukaciji nastavnika.

    Nastavni plan i program svakog nastavnog predmeta
    sadrži ove dijelove:

    ✪ uloga i značaj nastavnog predmeta,

    ✪ cilj izučavanja, odgojno-obrazovni ciljevi,

    ✪ sadržaji,

    ✪ očekivani rezultati učenja,

    ✪ indikatori uspješnosti,

    ✪ objašnjena i didaktičko-metodičke napomena,

    ✪ smjernice praćenja napredovanja učenika, procjenjivanje nivoa postignuća.

    Podijeli ovu objavu:
    Osnovna škola
    “Musa Ćazim Ćatić”

    Čekaluša 53
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    +387 33 208-567
    +387 33 216-567

    musacazimc@gmail.com